Fresh blood in SpB

Idag har det var total flumdag i sam-laget. Inte för att det var något annorlunde men det var något som gjorde att det var extra mycket idag.
Vi hade fyra stycken små nior som var där för att kolla hur det var i sam. Genast kände vi alla ett stort ansvar att hjälpa dessa barn att älska sam och tycka att detta är en linje för de smarta och interlektuella. De hade kommit helt rätt.

Första lektionen: Nationella prov i engelska, muntligt. Det gjordes i smågrupper och de andra satt i klassrummet och väntade på sin tur. Så vad gör vi?
Vi pratar högt, vi skrattar högt och gör oanständiga saker. Men glöm inte att vi är samstudenter så vi gör allt detta i en måttlig mängd. Mmmmhmm. Det roligaste kan ju ha varit när A-K frågade killen som var med vilket språk han ville med på och han svarade spanska. Det innebar att alla tjejer slängde upp sina händer när A-K frågade vilka som gick på spanskan och kunde hjälpa denna karl till dit.

Lunchen:
Sofie blev utnämd till att hjälpa barnen till matsalen och det klarade hon bra. Jag såg deras förvirrade nunnor och kanske till och med en glimt av rädsla när de irrade runt som vilsna hönor som om de glömt var de satt sig medan de hämtade dricka. Mycket bra Sofie.
Lunchrasten: Halva klassen körde en sjuk sanning & konsekvens som involverade frågor om saker i röven. Skräckslagna var rätta ordet för att beskriva deras ansiktsuttryck.

Andra lektionen: Spanskaläraren gav killen väldigt mycket uppmärksamhet. Han blev nog förvånad över hennes stora förtjusning och nyfikenhet över vad han gjorde där. NV:arna försökte säga att deras linje var lika intressant men vi alla vet att det är lögn.

Sista lektionen: Då såg jag inte till dem, mycket tragiskt. Tills jag såg hur de med ytterkläderna halvsprang förbi vårat klassrum utan att vända sig om.

Synd. Vi som hade så mycket kvar att lära dem.


Kommentarer
Postat av: Elina

Nej lägg av! 9or var där när inte jag var där??? Faaaaa-aan.
:( jag hade ju velat se allt detta ju, haha XD men de kommer en tid för mig också.. Vi har ju planerat upp hur vi ska göra när färskingarna börjar och inte vi är ettor längre. Mohahaha

2008-04-01 @ 21:04:43
Postat av: David

Fett onödigt att skriva två likadana Emelie..
Haha, "barnen" :P Välkommen till sam-laget liksom.. Om dom är barn, vad är vi då? :O

2008-04-02 @ 18:58:48
URL: http://davidgd.blogg.se

Kommentera här!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0