För att det inte finns någon bättre känsla.

Det går inte att förklara hur mycket jag längtar tillbaka till Israel. Jag saknar allt!

Jag saknar kvällarna då vi var ensamma i huset och kollade på tecknad film, dansade till världens bästa låt, pratade om livet och när vi skrattade tills vi inte kunde andas.
Jag saknar när vi gick på Tel Avivs gator. Tittade på alla människor, affärerna och byggnaderna. Allt som var så annorlunda Sverige.
Jag saknar att ligga på stranden och steka. Jag saknar till och med då jag skrattandes och skrikandes flög upp ur det varma medelhavet sekunderna efter att jag bränt mig på en brännmanet och skrattade med E&G.
Jag saknar att titta på galna Facebook videos med Gabys vänner från skolan.
Jag saknar då vi bodde i en egen lägenhet i Eilat och känslan av att vi kan ta hand om oss själva. Självständighetskänsla på hög nivå.
Jag saknar att träffa alla de knäppa, galna, roliga, snälla människorna vi mötte. Natten i Eilat då vi stannade uppe till halv sex på morgonen tillsammans med stans mest korkade killar ocj skrattade ihjäl oss.
Jag saknar att snorkla i Röda havet fast jag nästan dog av skräck halva tiden. Att få kallsupar bara för att man skrattar så mycket.
Jag saknar då vi var hemma hos Yaniv och Sachar och spelade ett spel som de gjort som får mig att garva än idag. Yaniv som hela tiden sa "...is our nationalfood/game/dance mm" Sachar som tvingades visa arslet och kackerlackan som skrämde slag på alla.
Jag saknar känslan, släktträffarna som berörde mig så in i satan, skratten, kärleken, att komma till en helt ny värld.

Jag hatar att jag inte kan komma tillbaka förrän om ett år. Men det är faan värt väntan.

Israel 10-22/7 2008, aldrig att jag glömmer.



Gabys internatskola.

Hod HaSharon

De hade granatäpple, apelsin och lime i trädgården. Eh ballt!

Taggarna satt i flera dagar xD




Fina huset :)

Haha, våran dude.

Underbara Tel Aviv

Barfota på Tel Avivs gator. Skrattar och ler.

Emelie&Elina som inte pallade hettan så bra HAHA.

Eilat. En blanding av Kalifornien och Miami med ökenhetta.

Yaniv som dricker nån äcklig mix som ingick i deras "spel" xD



Döda Havet....

..där allt är salt.



Kommentarer
Postat av: Gaby ;P

Åhh, det var så himmla fantastiskt att ha er där, kommer längta ihjäl mig till att ha er där igen <3

2008-08-05 @ 20:53:45
Postat av: Gaby ;P

lol, jag kommer aldrig att glömma deras "spel", jag kommer att reta dem för det för alltid ;)

2008-08-05 @ 21:04:19
Postat av: Emelie till Gaby

HAHA ja deras "spel" var så jääkla mobbat haha. Fast ganska så kul :P

Jag kommer längta ihjäl mig till att få åka dit igen!!! <3

2008-08-06 @ 11:30:43
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: David

Ursäkta, men var det en groda under toalettborsten?! För visst fan såg det ut som en groda under en tolettborste!!

2008-08-06 @ 12:53:52
URL: http://davidgd.blogg.se/
Postat av: Gaby ;P

Till Eme:

Haha, men nu kanske det inte blir så himmla lång tid tills du kan komma igen, det kommer bli så hímmla kul om ni kommer på pesach!!!



Till David:

"Welcome to Israel"



2008-08-14 @ 21:55:24
Postat av: yaniv

Emelie!! now im famous in Sweden :)

Yaniv

2008-08-24 @ 19:39:00
Postat av: Emelie

Haha hell yeah! :P

2008-08-26 @ 14:24:25
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: rebecca&amanda

heej ja älskar att se människor säga så positiva saker om israel!! visst är deet helt underbart där! jag och min syster brukar vara där varje sommar för våran pappa bor där fast i nahariyya. vi älskar eilat o vill hitta en lägenhet där till i sommar. vet du hur vi ska få tag i en? skriv gärna till mig på facebook om du har en själv. becccis@hotmail.com =)

2009-01-07 @ 20:33:47

Kommentera här!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0