Farmor och farfar

Ikväll var jag hos farmor och farfar för farmor fyllde år. Det är alltid lika roligt för där spårar det alltid ut.

Farmor: Din kusin kommer inte i helgen, han ska på 30 års kalas.
Jag: Va, är han så gammal redan, att han känner 30åringar. Hälsa honom från mig att han är gammal.
Farfar: Men om han är gammal hur gamla är då jag och farmor? *skrockar*
Jag: Amen ni är så gamla att ni typ är unga igen.
Farfar: Haha jaha ja ungefär som att födas på nytt menar du? *skrockar ännu mer*
Jag: Ja typ.

Sen skulle jag och Elina som också var där gå ut med Feliz och möta Jennifer.
Farmor: Vill du låna vantar?
Jag: Ja det kan jag väl.
*farmor ger mig ett par skinnhandskar.
Jag: Ooooh, nu känner jag mig som en äkta gammal dam, eh nej jag menar fin gammal dam, NEJ VA FAN, fin dam!
Farmor: ....
Jag: Hehe.. alltså... hehe..

Sen frågade hon om jag visste hur man plockade upp bajs med bajspåse. Eftersom att det är min hund vi snackar om skulle jag bli gravt orolig för mig själv om jag inte visste hur man plockar upp hundskit. Men det sa jag inte till farmor. Istället sa jag att jag ska väl ta upp det med handen? Och gnida in det i ansiktet. Eller?
Farmor: Gör det du, så får jag se hur du ser ut sen. *vankar iväg*

Sen begav vi oss iväg men det tog inte lång tid innan jag upptäckte att jag skulle frysa ihjäl med min klena kappa så jag sprang tillbaka och låna en jacka av farmor.
Jag: Men, den är ju trasig, det går inte att knäppa.
Farmor: Jo men den sitter på andra sidan dragkedjan.
Jag: Va fan är vi i England eller? *ironisk så klart*
Farmor: ... Jag vet inte.

Antingen börjar min farmor lida av någon mysiskt sjukdom som gör att man inte vet vilket land man befinner sig i eller så är hon bara väldigt humoristisk.

Sen gick vi ut.
Jennifer: Emelie, du ser ut som en man bakifrån i den där jackan.

Jag har även testiklar men det berättar jag inte för någon. 

Kommentarer
Postat av: josefine

Tycker att hon ser ut som en vanlig " europeisk" tjej

2008-02-12 @ 21:44:06
URL: http://joseliina.blogg.se
Postat av: Eluään

SVAR: Tackar! Din blogg verkar mysig :)

2008-02-12 @ 21:46:17
URL: http://eluaan.blogg.se
Postat av: Linda

Haha.
Bra & roligt skrivet! :)

2008-02-12 @ 22:19:40
URL: http://lke.blogg.se

Kommentera här!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0