Are you a p.i.m.p?

Idag var jag i Täby centum och fixade min nya mobil tillsammans med pappa. Härligt härligt.
Köpte även lite sommarkläder så nu slipper jag springa runt i svarta saker hela tiden.
När vi satt och fikade träffade vi Gabys mamma Nina och hennes väninna som bor i Israel. Vi pratade om resan och hur kul det skulle bli att få åka och träffa Gaby. Väninnan (som får heta Väninnan då jag inte minns vad hon heter) sa att vi gärna fick komma och äta middag hos henne, haha. Hon var jättetrevlig och verkade hur gullig som helst.

Sen pratade vi om Reggaefestivalen vi ska åka till under tre dagar i Kineret. (Där alla blir fulla och röker på HAHA, så här med ska jag kalla den Crackaefestivalen)
Tre stekheta dagar i tält. Jag tänker så här: Okej, tält i kalla Sverige med äcklig sovsäck kanske inte är samma sak som tält i varma Israel utan sovsäck, på en strand till på köpet. 
Sen att det kanske finns typ livsfarliga, galna köttätande exotiska insekter där istället för myggor och myror har ju jag ingen aning om. Det kanske är bäst om jag kollar upp det.
...Eller inte!



Så här gick det till när Elinas mamma fick reda på att vi skulle på festival :D

Jag, mamma, Carina och Elina sitter i bilen från sthlm. Kära Elina hade ett tag övervägt hur hon skulle berätta för lilla mamma att hon skulle på en festival i ett land fjärran öst. Men Elina behövde faktiskt inte röra ett finger när det väl kom till kritan.

Mamma: ...Ja och hur ska det gå på den där reggeafestivalen då! Hohoho.
Jag håller andan, försöker hålla mig för skratt och tittar på Elina i backspegeln.
Jag ser hur hon stelnar till smått chockad och sjunker ner lite i sätet. Någon som ser ännu mer chockad ut är mamma Carina som tittar stint på sin nedhasade dotter som hastigt hämtar sig och sträcker på sig.

Elina: Eh, ja, den lilla detaljen har jag inte hunnit berätta om än...

Det var kuuuul :D

Som tur var tog Carina det hela väldigt bra och allt redde ut sig. Men att folk blir höga där kanske vi ska bespara henne att få reda på. Hahaha, men annars hoppas jag att jag är med när Elina tvingas berätta det. Själv behöver jag inte oroa mig för det, det är redan avklarat med mina parents :P

Men faktiskt, kära vuxna och föräldrar: Jag, Elina och Gaby kommer då inte ge oss på de där drogerna. Så, nu var det utrett :D

Kineret. Naaaaajs.





Kommentarer
Postat av: David

Lova mig att ni tar många kort på pårökta människor. Och lova mig att ni tar kort på er själva, när ni är pårökta =D Om ni inte är pårökta (det är väl mest troligt) så måste ni ha ett kort där ni + en pårökt människa är med. Got it?

Nu ska jag bara säga ordet pårökt en gång till: pårökt.

2008-06-23 @ 14:38:55
URL: http://davidgd.blogg.se/

Kommentera här!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0