Tur i oturen?

Klockan ett idag var det meningen att jag skulle till mormor med familjen och fira hennes 75-årsdag. Och så blev det.
Men eftersom att jag varit uppe typ halva natten så var jag inte precis i prima skick. Gick omkring som en rutten gammal zombie, så trött var jag. Härligt nog har mormor en mysig, harmonisk balkong. Den fick bli mitt byte. Jag tog mammas solglasögon och satte mig i en solstol. Helt briljant, nu kunde jag sova utan att någon märkte det! Alla skulle ju tro att jag låg och solade. Jag kände mig som Jordan i Scrubs då hon hade baksmälla (minus baksmällan då) och satt som en döing med sina solbrillor på.
Jag blev dock lite avslöjad då pappa fick ropa på mig tusen gånger innan jag reagerade. Rösten var tvungen att tränga igenom ett tjockt lager dimma först.  
Så där låg jag och sov medan alla gamlingar runt omkring mig åt smörgåstårta och klappade en skruttig gammal hund som mer liknade en grävling.

Det roligaste kan ju ha varit när Hans kom fram till mig och sa:
Hej hej, trevlig att se dig. Hur är det? Du ser fräsh ut.
Jag *förvirrad*: Tack.
Wtf? Hoppla säger jag bara, kanske det inte märktes att jag hade gårdagens smink på mig och såg ut som ett dött djur. Men sen kom en annan gubbe och förstörde allt.
Gubbe: Höhö, det borde hon inte, hon har varit uppe på fest till fyra på morgonen, hohoho.

Satans gubbe.


Kommentarer

Kommentera här!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0