Måndagstrubbel

Har just anlänt från teatern. Väldigt roligt, om man bortser från den delen då vi fick kläderna som vi ska ha på scen. Det var mest nervöst innan hon slängde fram min trasa. Trasan som visade sig vara en ILLGRÖN klänning med ORANGE OCH RÖDA blommor. Jag smällde nästan av, men visst. Det ska ju vara kläder som ligger så långt bort från sin egen personlighet. Och det fixade Pernilla rätt så bra när hon valde åt mig eftersom att jag aldrig skulle ta på min mormors gamla gardin från 70-talet.

Innan teatern var jag, Sara, Sofie, Kim och Erik på Dejvan. Väldans trevligt. Träffade även på Hogir där som gick i vår klass förr. Efter krubbet drog alla vidare utom Sofie som stannade och pratade med Hogir. Vi gick till Kryddan där vi skulle köpa lite grejer. Och det var här det började spåra/krisa/fucka ur kalla det vad du vill.
Vi går mot avdelningen där brödet, fikabrödet mm är för jag ska köpa fika till teatern. Som vanligt är det glada miner som gäller när vi är igång och ibland kan det kaanske gå lite för långt. Vi råkade blockera vägen för en dam jag redan i början av våran visit på Kryddan la märke till. Kort beskrivning: Hon såg ut som ett galet troll. Långt svart hår, tjocka ögonbryn och näspiercingar. När vi står där och skrattar känner jag att någon pickar mig på ryggen och vänder mig sakta om.
Bakom mig står kvinnan som för tillfället känns 2 meter lång. Hon för sitt trollhuvud mot mitt och spänner ögonen i mig med en ilsken blick. Sen går hon förbi oss.
Jag blev så klart knäckt efter denna upplevelse och Kim var tvungen att ta mig i sin famn för att trösta det darrande lilla asplöv jag förvandlats till. Sedan uppstod tumult. Alla skrattar (utom jag som samtidigt hade inslag av panik och gråt i skrattet) och mitt i alltihopa backar Sara in i en chokladbollsställning så att en stor grej ramlar ner. I just det ögonblicket går två ca 12åringar förbi och börjar skratta med och åt oss. Det tog ett tag innan vi lugnat ner oss innan vi kunde bege oss ut. Där träffade vi Sara S och Linda men jag och Sara var tvugna att gå till teatern på nästan på direkten xD.

Tänk vad spännande man kan ha på en Ica-affär!

Kommentarer
Postat av: Heinrich

så sara i ett nötskal omfgXD

2008-03-04 @ 22:22:43
Postat av: Emelie

Haha nämen Heinrich! Ja det kan jag hålla med om xD

2008-03-04 @ 23:39:56
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Sara

HAHAHAHAHAHAHAHHA fan vad kul det var hahaha och läskigt hahahha hahahaha

2008-03-05 @ 15:51:44
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se

Kommentera här!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0